نکته های چرکو ۲6

" اسک گلبرگ " 

خوانندگان جان سلام 

 

همه چی آرومه ، من چقدر خوشحالم!

می دونید چرا؟

آخه من هنرمندم ، لطفاً اینو حمل بر خودستایی نگیرید ، اینو تنها من نمی گم ، انجمن بیشهر اسم منو چند نفر دیگه در ردیف "ح" و نه "الف" ، بتریب شروع حروف ابجد قرار داده !

پس در اوج هنرمندی ، یه گل بهار نارنج رو از خونه ای در کوچه "کما" چیدم.

گُـله رو بردم خونه ، گُـله داشت پر پر می شد ، می دونید چرا؟

آخه من باغبونم ، می دونم این گُـله اصلیت ژرمنی داره و با آب و هوای اینجا سازگاره ، ولی چون کسی که این گُـله رو کاشته ترک وطن نموده ، دلش گرفته و روز به روز غم و غصه ، اونو خرد و پژمرده کرده ، می دونید چرا؟

آخه من معلم اخلاقم ، اون ترکنده وطن ، تعهد اخلاقی نداشته ، مدتی دست عوامل بیگانه هم از آستین یه نفر بیرون اومد و اونو اغوا کرد ، آماج حملات مستکبرین عالم نیز مزید بر علت شد ، التماس بر ماندن افاده نکرد و رفت ، می دونید چرا؟

آخه من یه سیاستمدارم ، سیاست رو خوب می فهمم ، تحریم های امپریالیسم جهانی ، راه ورود تکنولوژی پرورش گل رو مسدود کرد و این شد مصداق:

        آره بار و بندیلو ببند اینجا دیگه جای تو نیست

                      تو ترانه های من جایی واسه حرفای تو نیست

      نه ، واسه من گریه نکن به درد من نمیخوره

                      تو گوشم قصه نگو ، گوشم از این حرفا پره

      بهتره از تو گوشت ، این پنبه رو در بیاری

                      که این دفه با گریه هات ، سرو تشو هم بیاری

      قلب منو شکستیو یه گوشه ای نشستی

                      پاشو بارو بندیلو ببند ،  منتظر چی هستی ؟

ولی من نا امید نیستم ، می دونید چرا؟

آخه من زیرکم ، شرق رو خوب از غرب تشخیص می دم ، می دونم درختی که در غرب گل بهار نارنج می ده ، در شرق و توسط شرقی ها ، همون گل ، صاحب هسته می شه ، یعنی می تونن یه دونه هسته رو از دل یه گل بیرون بیارن ، می دونید چرا؟

آخه در شرق ، 24 ساعت شبانه روز ، حداقل 48 ساعته ، پس زمان طول روز بیشتر از حد معموله و ثمراتی چون گلهای بهار نارنج مدتهای مدیدی در زیر گرمای آفتاب می مونن ، لذا تأثیراتی که یه گل در شرق و از  یه مشرقی می گیره خارق العاده است.  

می دونید چرا؟

آخه فعل و انفعالات حامیان محیط زیست در این مکان برای هسته دار شدن گل به شرقی کمک می کنه ، فعل محیط زیست ، با هسته دار کردن گل ، عجینه ، محیط بان می تونه هسته رو برداره و ببره جاهای دیگه تکثیر کنه ، یعنی مدیریت کنه ، یا شاید هم فکری توی سر داره تا خودشو صاحب مکان یا تکنولوژی هم بکنه ، می دونید چرا؟

اینو دیگه نمی گم ، چون با خشک شدن گل بهار نارنج من و کنده شدن تمام گلبرگهای آن ، با شکاف دادن قلب اون ، بالاخره بعد از چندین بار طی مراحل بحرانی و اعلام مکرر مشاهده هسته ، در شرایط کنونی بالاخره درون گل ، هسته دیده شده!

نظرات 12 + ارسال نظر
دوست 26 اردیبهشت 1390 ساعت 22:50

می گم آقای چریکو .
زائده های گل بهار نارنجو می خواهی در کجا دفن کنی؟

دوست جان!
یه جای خوب و با حال برا دفنش پیدا کردم ، چون امکان ایجاد شبهه و تشویش اذهان عمومی به قصد ایجاد رعب و وحشت در پی بیان آن مکان وجود دارد ، از ذکر آنجا معذورم!

انصاری 27 اردیبهشت 1390 ساعت 08:27

خیلی جالبه ؛ من یه دونه پهک دارم که اسسک دار شده ، فک کنم اینم توسط شرقی ها هسته دار شده ، چون تا اونجا که من می دونم غربیها فقط می تونن خارک رو هسته دار کنن!

به به چه خوب!
.
ممنون از این خبر هسته ای!

سید جمال موسوی 27 اردیبهشت 1390 ساعت 09:46

سلام استاد
احوال شریف
بد خوابی حاجی برامون دیده
گفته به شرطی توی میدون حاضر میشم که چریکو و وحید هم حاضر باشند.
فکرش بکن چه میشه
تیمپو،چریکو ،حاجی،وحید و ......
شپ و کل در می گیره
و اما گل بهار نارنج.......
خوش باشی استاد

سلام آسید!
.
حاجی رو دیدمش چه فرموده ، همون روز قصد کردم ، گاو رقصنده رو هم با خودم بیارم تا شماها ببینین دمبش رو چطور با تیمپو می جنبونه!
.
ای داد بی داد از گل بهار نارنج که ....!!!!

انچمن 27 اردیبهشت 1390 ساعت 11:20 http://www.bishehr.com

شک ندارم که هنرمندی تو
چه بگم والاه که چیش بندی تو
.
چون پلیسوک تو چیر جیر کنی
تو ی سربونک ما گیر کنی
.
چون گجیکی که تو چه افتاده
حاگهات پخش و پره افتاده
.
همچو دیگو که کرک گشته به خاگ
کشته ای پهن بدانسان که فرا گ' ( FROG )
.
یا که چون چرکوی پر فول به دور
برکنی پنبه تو از دانه چو مور
.
ای فدای هنرت پهک و ترش
اسک و تاره و تاپول و مهکش
.
گر نباشی تو به بیشهر بلا
چال لودر بشود همچو...
.
و
همی جوری تا بیشو تا ته!
.

عصر امروز روم تا کـــــه بگیرم یه فراگ (frog)

آن فراگ (frog) را بگذارم سر راهت به شتاب

تا چو آن پاترول داغون بشدی شب تــو سوار

ترس چشمان و زبانش بدهـــی داد و هـــوار

و

همی جوری گاز بدی تا از ته دربیا!

انصاری 27 اردیبهشت 1390 ساعت 13:38

سلام

لینک ... حذف کن

سلام انصاری جان!
.
در بلاد کفر ، آمریکای خونخوار و جنایتکار وحشی پیشه ، چکار می کنی؟
بار و بندیلو بردار بیا ایران ، بوشهر و بیشهر ، پهلو خودمون زندگی کن ، شاید با حضور تو و دادن یک رأی دموکراسی واقعی اتفاق افتاد و 64 درصدی اکثریت تبدیل به حداقل شد!
.
راستش رو بخواهی ، اصلاً نتونستم سود این حذف نمودن رو برای شما تعریف کنم ، یعنی که نمی دونم چه سود و سرمایه ای از حذف آن لینک نصیب شما می شود ، می دونی چرا؟
آخه من یه اقتصاد دانم ، برآورد سود و زیان را در معاملات مد نظر قرار می دهم ، گفتم خدایی ناکرده ، یه وقت از حذف لینک آن وبلاگ ، خود وبلاگ حذف نشه ، پس شما ضرر کنید، لذا منتظر شما می مانم تا اعلام نظر فرمایید و سود و زیان را با یک نظر کارشناسی برایم توضیح دهید.

وحید 27 اردیبهشت 1390 ساعت 20:17 http://pershin2501year.blogfa.com

زنده چرکی
خوبی؟
خوبه ولی...
چرکو صبح مطلبت خوندم ولی نظری ندادم
الان دوباره یه سر اومدم خوندم ولی با این که این بار هم تونستی خوب از لحاظ نگارشی از پسش بر بیای ولی مشکل محتوایی داره
بعضی موقع ما یه مطلب خاص مینویسیم چون مخاطب خاص از لحاظ فنی داره مثلا یکی میاد در مورد سبکهای ادبی به صورت سنگ مطلب میزنه شاید عام چیز خاصی از این مطلب ندونند ولی افراد خاص میخونن و خیلی هم جذابه براشون ولی بعضی موقع ما یه مطلب خاص مینویسیم و خاصمون فقط مخصوص خودمونه و هیچ پشتوانه جهان شمولی نداره مثلا این موضوع خاص فقط بین من و تعدادی از دوستانمه که اگه اینجور باشه فقط بدرد همون تعداد میخوره و مطلب خاص من محدوده بسیار محدودی داره و این شاید یکم ضربه بزنه واسه کسی که تو اون محدوده نباشه!! ولی مثلا بعضی موقع پیش میاد که ما یه مطلب مینویسیم خاص و پر از مضمونهایی که فقط مربوط به خودمونه ولی کلیت این مضمون جهان شموله مثل آثار مارکز!!! البته شما استاد مایید ولی احساس میکنم مطلبت خاص و محدوده و مضمونی بسیار محدود داره
امیدوارم از نقدم ناراحت نشده باشی هر چند که شاید این نظر که نظر شخص منه درست نباشه
پیروز باشی رفیق

بنده خدمت امپراطور محترم عرض ادب و احترام دارم

همه صحبتهای شما صحیح است ، در ابتدای نگارش این مطلب همین مورد مد نظرم بود و از خواندن چندین باره آن نیز ، همه نکته های شما را متوجه شدم ، آمار مراجعین به وبلاگ را دارم ، قریب به اتفاق نظراتی که غیر از افراد مرتبط با هلیله می دهند را تأیید نمی کنم ، چون هنوز تصمیمی به تکثیر این وبلاگ در سطح وسیع تر از محله خودمان نگرفته ام. مدیریت یک وبلاگ طنز با نظرات مختلف بسیار سخت و گاهی دردسر ساز است!
مارکز هم یک هنرمند حرفه ایست که مطمئناً ده ها و شاید صدها برابر بیشتر از ما مطالعه داشته و این افراد خود ، صاحب سبکند ، حقیقت اینه که سخته بتوان از یک موضوع محلی ، موضوع جهانی ساخت در حالی که عکس آن چندان سخت نیست.
.
جهان شمولی ما را در حد هلیله شمولی یا وبلاگیون هلیله شمولی بدون ، عزیز محترم.
.
ممنون از راهنمایتان!

رفیق حاجی 27 اردیبهشت 1390 ساعت 21:45

اگه جرئت داری نخون
.

حاجی آن نیست ز قورباغه بترسد ای دوست
یا چو اکبر بودش مثل پیا نازک پوست
هم نه از شوپر و کلبوک بترسد چون تو
گر چه پاترول قشنگش همه هل پر ز پکوست

______________
کر کسی حرف و حدیث از پی پاترول کند
روزگار خود و یاران خودش چول کند
گاز و بوقی بزند تا که شود کر گوشش
تا چو بز در برود رو سوی آغول کند

_______________
ای چریکو بگمانم که تنت می خارد
نکبت از چار طرف روی سرت می بارد
آخرین بار بگویم که مگوی از پاترول!
ور نه گویم به جوون کشک سرت بردارد


الا حاجـــی تنم لرزید از گفــتار دوستت
دو پایم سست گشت از خشم آن یارت

........

ولی دان!

........

کــــه چون دستــــم رسد بـــــر خودروی نازت
بیاندازم ، نه یک ، بل صد فراگ ، بر روی جایت

خودم یعنی چریکو! 27 اردیبهشت 1390 ساعت 23:13 http://www.cherko.blogsky.com

خودم یعنی چریکو این نظر را فرستاده ام!!


انصاری جان!

بنده اهل دعوا نیستم ، یعنی دعوا رو اصلا بلد نیستم ، مسئول انجمن فرهنگی بیشهر نیز تذکر جدی به من داده که اگر یک بار دیگر و فقط یک بار دیگر بامبول بازیهای سابق رو در بیاری ، درب همه وبلاگهای هلیله از جمله سایت خودم را تخته کرده و کاری می کنم کارستان!
بنده نیز اعتقاد قلبی خاصی به ایشان دارم و مسخر شده اویم.
..............
مدیریت نمودن هر وبلاگ به مدیر آن مرتبط است و مسئولیت آن نیز بر عهده شخص مدیر است ، درج مطلب ، پاسخ به نظرات ، لینک دیگر وبلاگها و هر تغییری که در وبلاگ صورت می گیرد ، نشاندهنده چگونگی بیان افکار اوست ، و اعتقاد دارم نمی شود این انتظار را داشت که دیگران نیز چون ما فکر کنند و چون ما رفتار کنند ، چون هر کس اعتقادات خاص خود را دارد.

نمی خواهد خودت را معرفی کنی چون دوست ندارم هم شما و هم من نسبت به یکدیگر ذهنیت بد پیدا کنیم ، پس تا همینجا مسئله تمام شد.

می گویی یا لینک وبلاگ من باشد یا لینک وبلاگ او ، ولی من نمی توانم ، چون اگر این رویه معمول شد هر کسی که از دیگری خوشش نیاید می تواند این درخواست را از هر وبلاگی داشته باشد.

لذا تصمیم گرفتم تا خشک و تر را با هم بسوزانم و تنها وبسایت انجمن فرهنگی بیشهر که شامل لینک همه وبلاگهای بلاد کبیر هلیله می باشد را روشن نگه دارم.

امیدوارم همچنان چراغ وبلاگ انجمن بیشهر روشن بماند.

الهی آمین

همه خوانندگان جانم موفق ، موید و شاد باشند

انجمن 28 اردیبهشت 1390 ساعت 00:15

ولا تنازعوا، فتفشلوا وتذهب ریجکم - (قرآن کریم)
.
برادر!
عریرانم
.
وبلاک چریکو یکی از بهترین ، مفیدترین ،سالمترین و خدمتگذارترین رسانه در جامعه وبلاگ دوستان بیشهر است و روا نیست که اوقات تلخی ما این امکان مفید را مخدوش یا معطلل نماید.
برادرم!
به جامعه وبلاگ نویسان هلیله باید افتخار کرد و شکرانه این نعمت تقویت و هم افزائی و ارتقاء وحدت و مساعدت فکری فرهنگی همدیگر است .
همانا تضعیف و تخریب و انهدام کاری نه چندان دشوار لیکن تاسیس و تقویت و ارتقاء کاری خطیر و هنرمندانه است و از جامعه ادبی و فرهنگی انتظار همیاری و انصاف بیش از تندروی و اجحاف است.
.
خدا جانهای ما را مصفا و دلهای ما را به هم مهربان گرداند.
.
حاجی

ان شاءالله!
.
ممنون از لطفتان ، چو آنکه بنده لایق این همه محبت از جانب شما نیستم.
.
دست حق نگهدار شما و همه ما باشد و خداوند قلب و دل همه را نسبت به یکدیگر مهربان گرداند.

رحمت الله حسن ابراهیمی 28 اردیبهشت 1390 ساعت 07:15

زمانی اینقدر زلالیم که هرجا پای می گذاریم می گویند هلیله ای هستی ... زمانی هم اینقدر تاریک می شویم که هیچ چیز وهیچ کس نمی تواند ما را ببیند .
تضادی است بس سخت.ما فرزندان کسانی هستیم که دل در گرو خاک وخدای خاک داشته ایم.به هم تنه می زدند اما هیچگاه ناشناخته همدیگر را هل نمی داده اند .ما را چه می شود که بی آنکه جرمی برای دیگری فرض کنیم ناشناخته وشناخته در تاریکی وروشنی همدیگر را اینگونه آزار می دهیم.
شاید مرا برخی دور از دیار بدانید وحقی برای گفتن این جملات برایم قائل نشوید ولی من دیارم را با شماها که بوی گلهای نرگس باغ شمالی وبوی بهار نارنج در خانه هایتان سرخوشتان می کند دوست دارم.بیایید همدیگر را در روشنی ببینیم وبرای همدیگر آرزوی روزهای روشن کنیم.

در نزد من و همه وبلاگ داران هلیله شما "حاج عمو رحمت" ، بزرگوارید و قابل احترام ، اصل بر بیشهری بودن است که شما هستید ، این افتخار برای همه ماست که یک نفر از این بیشهر بر اساس توانایی های خود در جایی از این کره خاکی در حال فعالیت باشد و البته دلش نیز با این خاک و مرز و بوم باشد.

سخت شده حاجی ، قبول این اصل که هر کس باید در بیان نقطه نظرات خود مستقلانه رفتار کند و چنانچه ما از او نفرت و کینه داشته باشیم ، اجازه دهیم تا او نیز همچون ما ابراز عقیده نماید ، سخت شده است.

من نیز برای شما و همه بیشهریان آرزوی روزهای خوب ، شاد و موفق دارم

سارا 28 اردیبهشت 1390 ساعت 07:46 http://khanome-khabarnegar.blogfa.com

چقدر خوب همه وجنات همه ما رو شرح دادی! مرحبا!

ممنون سارا جان!
.
من هم از مطالب وبلاگت استفاده بردم.

وحید 28 اردیبهشت 1390 ساعت 11:36 http://pershin2501year.blogfa.com

زنده چرک
خوبی؟
چه خبرن اینجا انگار دوباره اوضاع قمش میش شده خو
غرض از مزاحمت
چرکو جان فک کنم منظورم را نتونستم درست بگم
من اصلا منظورم این نبود که چون فقط برای هلیله مینویسی جهان شمول نیست و جهان شمول هم منظورم یک فهم همه جانبه است نه اینکه یه موضوع باید بدرد تمام جهان بخورد!!
من منظورم همون محدوده هلیله بود شما در دیگر مطالبتان کاملا روشن عمل کردید و مشخص بود و بوده ولی یه نگاهی به کامنت دوستان بکنید میدونید مطالب رو در حد جملاتی از خود متن شما فقط تکرار کردند
ولی باز ما دوستت داریم چرک
و خیلی هم از قلمت حال میکنیم
فقط بدیش اینه که این مطلبت مثل قبلیا خیلی به دلم نچسبید
سرزنده پیروز باشی رفیق

آره مثل اینکه اوضاع قمر در عقربه یا شاید هم عقرب در قمر!
.
نظر قبلی رو کامل متوجه شدم ، خواستم بسطش دهم ، می دونم منظور جنابعالی چیه و به چه چیزهایی اشاره کردید ، بزرگوار محترم!
.
البته در مطالب بعدی سعی می کنم یکم چسپشو بیشتر کنم تا محکم به دلت واچسپه!
.
ممنون از راهنماییتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد