نکته های چرکو ۱۶

                                    * ننه جون *

 

خوانندگان جان سلام  

 

امان از این تلفن های بیسیم! و بگی نگی پیغام گیرهای مدرن نصب شده بر روی آنها!

و بدا به روزی که ، همسایه نیز تلفن "وایرلس" داشته باشد!

و گهگاهی و ناخود آگاه بجای اینکه تلفن بیسیمی خانه همسایه زنگ بخورد ، تلفن بیچاره ما صدایش درآید! و به جای اینکه پیغامگیرش خاموش بماند ، گفته های همسایه با مادرش را ضبط کند!

................................ 

 

الو!

هلو!

سلام ننه!

علیک سلام جان ننه! خیلی وقته نیومدی ولات ، دلم برات یه ذره شده!

خوب : 

از هلیله چه خبر ؟ برام سخن گو ، ننه جون؟!

بیا الان گپ بزن ، فدات بشم من ، ننه جون! 

 

صبح میرم مغازه جون ، عصری کنار نونوایی

قیمت خونتون چنده؟ پرس و جو کن ، ننه جون! 

 

رو ی کاغذای استانداری که می خوان بدن

صد و چند میلیونی قیمت بنویس ، ای ننه جون! 

 

بیا اصلا تو بگو ، من نمی خوام ، مال خوتون

وقتی دیدی که یهو ، عروس شدی! وای ننه جون!

 

حالا خواستی که بری ، این که خیانت نباشه

هر که گیر به تو  داد ، رفع و رجو کن ، ننه جون!

 

عصبانی نشی مادر! ،جلسه نگیر تو مادر!

جلو بستگان بده ، آبرو حفظ کن ، ننه جون!

 

اگه هم جلسه رفتی ، قرص ید ببر ، فدات شم

الکی گیر بده مجری ، ترک بکن اونجا ، ننه جون!

 

بگو من نمی رم اصلا ، سرطان خون ، کیلو چند؟

غناهشت نباشد اصلا ، حتمنی بگو ، ننه جون!

 

آبرو داری بکـــــــــــــــن ،  تهمت و افترا بزن

بچلون مغزشو نو ، سر و صدا کن ، ننه جون!

 

کارشناسا ، اگــــــــه روی حرف تو ، حرفی زدن

چوب جاروتو ، توی حلقشون فرو کن ، ننه جون!

 

چادر گُل گُلی سرکن، صندل رنگیتو پات کن

گلای چادرتو "گریت هلیله" تو بکن ،ننه جون!

 

البته جون بچت ، محرمانه فکری برا رفتن بکن

دسی دسی خودتو فدای اونجا نکنی ، ننه جون!

 

بحثه روزه دیگــــــه ، میگذره ، بی صبری نکن

به دروغ و افترا ، چند روزی  خو کن ، ننه جون!

 

نظرات 11 + ارسال نظر

سلام.امیدوارم هیچ مادر هلیله ای چادر غیر زیارت به سرنکند.
مثل همیشه زیبا هستی چرکو خان.

روباه خاکستری 23 بهمن 1389 ساعت 10:36

محرم وصفر که رفت وعید آمد
یه فکری سی عمر کن ننه جون
خسته از قصه های لیلی ومجنون
ما از شر نیروگاه خلاص کن ننه جون
دلم دردن از دست این وبلاگیان
ما از دست چرکو آزاد کن ننه جون

روبه رو اگر شب بگرفتی ننه جون
دمبش نبری یه وقتی لطفا ننه جون
وقتی که صدای غرغشه در بگرفت
دمبش به درون دودکشش کرد ننه جون

انجمن 23 بهمن 1389 ساعت 13:20 http://www.bishehr.com

سلام
و
چرکو امان از تلفنها ی هندلی کمیاب که از وایرلس هم مدرن تره و از ماوراء بحار ادامه مکالمه را شنیده :
.
که می گفته:
.
ننه جون وبلاگی یا سایتی بزن چرند بگو
بازارش توی ولات امروزه داغن ننه جون
.
زود برو جلوی استانداری و تشر بزن
بعد تو وبلاگت بیار خیلی جهونن ننه جون
.
تو سی چارشنبه سوریُ، امرکشون زهرت نشو
خوش بچیکا امرا شو می سوزونن ننه جون
.
وخیلی چیزای دیگه...

سلام به روی ماهت ، به چشمون سیاهت ، به اون سایت قشنگت ، که از بهر ولاتت ، غمین گردیده حالت ، خداوندا به لطفت ، به الطاف بزرگت ، به حاجی ده عنایت ، کند من را حمایت ، ز دست این ولایت و خیلی چیزای دیگه...

دوستت 23 بهمن 1389 ساعت 15:37

ای چرکوی ناقلا
تو با ما هستی یا بر مایی

ای روزگار
نصف من است روی زمین..........نصف دگر زیر زمین
از من به تو خیر ُ می رسد..........ای دوست من روی زمین

محمود.ا 24 بهمن 1389 ساعت 11:32 http://google

سلام چرکوی عزیز
خیلی وب باحالی داری
واقعاْایول داری
ولی خدا وکیلی کدوم طرفی هستی؟
اینقدر ما رو نپیچون.
قلمت همیشه روان.

من اینور جادم تو اونور جاده
میام آخه چشمات وعده بهم داده
میام که باز دستات رفیق دستام شه
دوباره تو عمق نگاه تو جا شه

محمود.ا 24 بهمن 1389 ساعت 11:43 http://google

ببخشید چرکو جان
یادم رفت ازت بپرسم چرا ننه را در بالای این مطلبت نه نه جون نوشتی؟
بازم معذرت که دوباره مزاحم اوقات شریفت شدم.

خوشم اومد عزیز
درستش کردم

علی حسن ابراهیمی 27 بهمن 1389 ساعت 18:14

سلام طناز ولاتم احوالت خوبی نیستی برادر دلمون تنگ شده برای اون طنازیات

دوستارت علی

سلام علی جان
هستم
شما خوب و سر و حال و سر سلامت ، باشید

آریو برزن 28 بهمن 1389 ساعت 22:52

چرا مطلب نمیزنی.... گذاشتی مراسم هفتم بگذره

اسرارازل را نه تو دانی و نه من
وینحرف معما نه تو خوانی و نه من
هست از پس پرده گفتگوی من و تو
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من

دردودل 29 بهمن 1389 ساعت 00:41

یه روزی هلیله نامی بود که هر کی میشنید یادغیرت جوانای پسرش و نجابت دختراش می افتاد. نام هلیله مصادف بود با اصالت ،فرهنگ.هلیله نامش همراه بود با شجاعت ،دفاع شرافتمندانه از آب و خاک.یاد خاطرات آن روزهای هلیله بخیر .دیگه فکر نمیکنم اون روزهای گرم و خوش برگرده.روزهایی که علیرغم همه فقرها ولی همه خوش و سرخوش بودند.یاد مشهدی ابراهیم بخیر .این شهید بزرگوار .اگر امروز با ایشان و دیگر بزرگانمان روبرو بشیم آیا جز اینکه جز خجالت سرمان را به زیر بیندازیم میتوانیم کاری بکنیم . نه آه آه .یه روز به اصالت و ماهیت خود افتخار میکردیم و میبالیدیم که هلیله ای هستیم اما حالا هلیله شده برای ما وسیله ای که ما را به آرزوی های دست نایافتنی و دور و درازمان برساند. آرزوی هایی که 50 سال با تلاش نتوانستیم به آن ها دست بیابیم . آرزوی رسیدن به مرسدس بنز آرزوی زندگی در جردن آرزوی ...مقایسه با شما شاید ما دیگه پیر شده ایم و ...ولی ارزان نفروشیم.

دوستدار چرکو 30 بهمن 1389 ساعت 10:12

چرکو جون به نظر تو جون مردم مهم تره یا خاک بلاد کبیر هلیله ؟

دوستدار من اول خودت جواب بده ؟
.....
بعد سوال من رو هم جواب بده:
خاک مردم مهم تره یا جون بلاد کبیر هلیله؟

دوستدار چرکو 1 اسفند 1389 ساعت 21:32

چرکو جون جواب سوال من و با سوال دادی. هلیله یه زمانی هلیله بود نه الان که خطر برای جون مردم وجود داره .دیوار بتنی محکمی دورمون کشیدن .جز مردم هم که به حسابمون نمیارن .چرا باید مردم زحمت کش ما برای یه ساخت و ساز ساده کلی جواب سوال بشن?اگه یه روز خدایی نکرده کوچکترین نشتی یا خطری اتفاق بیفته کسانی که دستشون به دهنشون می رسه می تونن خودشون و نجات بدن ولی اونی که تواناییش و نداره تکلیفش چی می شه ؟بهتره به جای اینکه از دولت بخوایم خطر داشتن و نداشتن نیروگاه را بهمون گوشزد کنه خودمون این سوال و جواب بدیم راستی همیشه می گن حق گرفتنیه نه دادنی.با آرزوی بهروزی .

دوستدار من
همیشه سرزنده و سرحال باشی !
هلیله هنوز هم هست چون هم من هستم و هم تو ، هم برادران ما هستند و هم پدران و مادران ما ،
بله ! ولی نشت فوق الاشاره همچون مرگ است که نه فقیر را می شناسد و نه غنی را ! اگر آمد همه را شامل می شود پس باید قبل از نشت به فکر این خطر بود.
آری ، حق گرفتنی است و باید آن را به چنگ آورد .ولی در ابتدا باید حق و راه رسیدن به حق را تعریف کرد تا بهترین آن را بدست آورد و بهترین راه ممکن را پیمود.
حال چند سالی بود که می گفتند ما می خواهیم بمانیم ، ولی در اکنون لحظه ، اکثریت مردم خواهان رفتن هستند تا ببینیم چه می شود و چه نتیجه می گیریم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد